2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Yurt Dışından Lisans Programlarında Boş Kalan Kontenjanlara İkinci Yerleştirme İle Kayıt Hakkı Kazanan Öğrenciler
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
YURT DIŞINDAN LİSANS PROGRAMLARINDA BOŞ KALAN KONTENJANLARA İKİNCİ YERLEŞTİRME İLE KAYIT HAKKI KAZANAN ÖĞRENCİLER
2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Yurt Dışından Lisans Programlarında Boş Kalan Kontenjanlara İkinci Yerleştirme İle Kayıt Hakkı Kazanan öğrencilerin listesine ulaşmak için buraya tıklayınız.
Kayıtlar 14-15 Ekim 2024 (09:00-12:00 13:00-16:00) tarihlerinde şahsen veya noter onaylı vekalet verecekleri kişiler aracılığıyla yapılacaktır.
Kayıt Yeri: YTÜ Davutpaşa Kampüsü Kışla Binası A Blok 2 Kat
Şevket ERK Konferans Salonu
Davutpaşa Mah. - Davutpaşa Caddesi 34220 Esenler- İstanbul
YTÜ Yurt Dışından Lisans Programlarına Öğrenci Kabul Yönergesi
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ'ne KABUL ALMIŞ ÖĞRENCİLERİN
KAYIT OLMAK İÇİN GETİRMELERİ GEREKEN BELGELER
Kayıt için gerekli belgeler şunlardır:
- Lise diplomasının aslı ve Apostil ile noter ya da Türk Dış Temsilciliklerinden onaylı Türkçe tercümesi, [Mezuniyet Belgesi ile kayıt yapılmayacaktır. Ancak istisnai durumlarda; mezun olunan okuldan diplomalarını alamayıp geçici mezuniyet belgesiyle başvuran öğrencilerin, kayıtlandığı dönemin sonuna kadar (İlgili akademik yılın Akademik takviminde belirtilen Güz yarıyılı sonu tarihi) diplomalarının aslını getirmesi zorunludur. Bu süre içerisinde diplomalarının aslını teslim etmeyen öğrencilerin kayıtları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca silinir.]
- Lise öğrenimini yurt dışında tamamlayan T.C. uyruklu öğrenciler için: Lise diplomasının Türk liselerinden alınan diplomalara denk olduğunu gösteren, Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilikleri veya Konsolosluklarından ya da Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’ndan alınacak “Denklik Belgesi”, [Denklik Belgesi ‘nin aslını kayıtlandığı dönemin sonuna kadar (İlgili akademik yılın Akademik takvimde belirtilen Güz yarıyılı sonu tarihi) getirmesi zorunludur. Bu süre içerisinde diploma denkliğini teslim etmeyen öğrencilerin kayıtları silinir.]
- Mezuniyet not ortalamasını gösteren belgenin aslı ile noter ya da Türk Dış Temsilciliklerinden onaylı Türkçe tercümesi,
- Başvuruda kullanılan sınav sonuç belgesinin aslı ile noter onaylı Türkçe tercümesi (TR-YÖS Sınav Sonuç Belgesinin karekodlu ve ÖSYM Sisteminden alınmış nüshası),
- Kimlik belgesi ya da pasaportun kimlik bilgilerini gösteren sayfasının onaylı örneği,
- Öğrenim ücretinin yatırıldığına ilişkin dekont,
- Türk Dış Temsilciliklerinden alınacak “Öğrenim Vizesi”, [Öğrenim vizesi olmayanların, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün belirlediği ilkeler çerçevesinde Öğrenim Vizesi istenmeyecek yabancılar statüsünde olmaları gerekir.]
- Son 6 ayda çekilmiş 6 adet vesikalık fotoğraf,
- Varsa geçerliliği olan Türkçe yeterlik belgesinin aslı ve onaylı örneği, [Mavi Kart sahibi öğrencilerden ve T.C. uyruğu olan öğrencilerden istenmez.]
- Varsa Yabancı Uyruklu Kimlik Numarası (YU),
- Doğumla yabancı uyruklu olup daha sonra T.C. vatandaşlığına geçen çift uyruklulardan Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği,
- Liseyi yurtdışında okuyan T.C. uyruklu öğrencilerin yurda giriş/çıkışını gösteren Emniyet Genel Müdürlüğü onaylı belge,
UYARI:
Asil kayıt hakkı kazanan öğrenciler, OBS sistemi üzerinden kabul belgesine ulaşabilirler. (Asil kayıt hakkı kazanan öğrencinin ülkemize girişi için oluşturulan kabul mektupları, 99 ve 98 no ile başlayan TC Kimlik Numaraları bulunan öğrenciler için, ihtiyaç bulunmadığından, oluşturulmamıştır. Ayrıca diğer yükseköğretim kurumlarında kayıtlı öğrencilerin kabul belgeleri de oluşturularak YÖKSİS Sistemine gönderilememektedir. Bu öğrencilerin kayıt işlemlerinden önce kayıtlı oldukları üniversitelerden kayıtlarının silinmesi gerekmektedir.)
Öğrencilerin, programa kabul edildikleri ilk yarıyılda kayıt yaptırmaları gereklidir. Kayıt döneminde kayıt yaptırmayan öğrenciler haklarından feragat etmiş sayılır.
Kayıt olan yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye'de öğrenim görmek üzere ikamet edebilmeleri için 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu hükümleri çerçevesinde İçişleri Bakanlığı yetkili makamları tarafından verilen öğrenci ikamet iznini 90 (doksan) gün içinde almaları ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim etmeleri gerekir.